Bardzo ważnym elementem reklamy jest obraz. Aby odbiorca zwrócił uwagę na produkt, reklama musi przyciągać wzrok, działać na jego podświadomość. Łatwo to osiągnąć dzięki odpowiednio wykonanej fotografii produktu oraz przez atrakcyjną kompozycję całego plakatu.

Fotografia reklamowa musi spełniać pewne kryteria, aby zwracała uwagę odbiorcy. Po pierwsze, trzeba zadbać o odpowiedni rozmiar i kolorystykę, aby była ona czytelna i intuicyjna. Istnieje wiele sposobów prezentacji produktu na fotografii – najczęściej używane to formy bezpośrednie, oraz pośrednie. Na fotografiach bezpośrednich reklamowany towar jest umieszczony w centrum obrazu, jego interpretacja nie wymaga żadnego wysiłku od odbiorcy – od razu wie on, o jaki produkt chodzi. Pozwala to na podświadome zapamiętanie produktu i jego wybranie spośród setek towarów na sklepowych półkach. Drugi rodzaj – pośredni – polega na nasuwaniu skojarzeń o danym produkcie, np. umieszczając go w tle. Dzięki temu odbiorca, aby zrozumieć obraz, musi skupić uwagę na reklamie, co bez wątpienia jest ogromną zaletą takiej formy przekazu.
Obie formy są bardzo skuteczne i dzięki nim nasz produkt na pewno zostanie zapamiętany.