Reklama w internecie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji towarów, dóbr i usług. Potwierdzają to statystyki. Ponad 96% internautów w celu znalezienia interesującego produktu wybiera właśnie internetowe wyszukiwarki z których 99% należy do giganta Google. To właśnie tam dzieje się najwięcej – można znaleźć wszystko, czego w danym momencie się szuka. Samo znalezienie wymarzonego płynu do kąpieli czy szminki Rimmel w najniższej cenie nie zajmuje więcej niż kilku sekund. Aby jednak firma ze swymi produktami dotarła do klienta musi w odpowiedni sposób się w Google wypromować. Może postawić na dające wymierne efekty pozycjonowanie strony na wybrane słowa kluczowe lub też na dające błyskawiczne efekty kampanie AdWords. Kampanie te, to nic innego jak bloki linków sponsorowanych, które internauta widzi po prawej stronie okna wyszukiwarki po znalezieniu interesujących informacji. W odróżnieniu od trwającego kilka tygodni pozycjonowania linki tego typu pojawiają się natychmiast po zatwierdzeniu kampanii przez osobę wykorzystującą w działaniach marketingowych Google Adwords.