W Internecie znaleźć można praktycznie wszystko. Porady dotyczące wychowywania dzieci, sposoby na usuwanie plam czy też opinie na temat różnych marek i przedsiębiorstw. Jak to zwykle w życiu bywa – niezadowolony klient nie omieszka podzielić się swoją opinią w Internecie. Dlatego właśnie coraz więcej firm decyduje się na monitoring opinii internautów. Usługa ta pozwala na szybkie zlokalizowanie miejsca buntu przeciwko naszej marce i szybką reakcję. Monitoring opinii internautów pozwala niekiedy zdusić w zarodku naprawdę trudne sytuacje. Wystarczy, że osoba z działu PR zauważy na przykład nieprzychylny komentarz na temat firmy i już może bezpośrednio skontaktować się z autorem opinii i jakoś załagodzić konflikt. Oczywiście, monitoring opinii internautów nie służy jedynie do wyłapania tylko tych kiepskich opinii. Bardzo często możemy znaleźć przecież również pochwały na temat danej firmy czy produktu. Tym bardziej warto zainwestować w narzędzie do monitorowania opinii w sieci. To bardzo przydatne narzędzie.