Pozycjonowanie stanowi obecnie jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie oglądalności strony internetowej. Dzięki temu, iż może być ono przeprowadzane zarówno w odniesieniu do krajowych jak i zagranicznych witryn niebagatelną rolę odgrywają w nim również działania nakierowane na regionalizację. Nie każdy użytkownik (będący przedsiębiorcą czy też osobą fizyczną,) poszukuje informacji czy produktów tylko i wyłącznie na terenie danego kraju. Coraz większa rzesza osób poszukuje produktów lub usług znajdujących się możliwie blisko miejsca, w którym aktualnie się znajdują lub mieszkają. I tutaj właśnie pojawia się pozycjonowanie regionalne. Idealnym przykładem takiego właśnie działania jest pozycjonowanie stron Gdańsk. Jak widzimy, podana fraza nie jest jedynie frazą ogólną (internauta nie chce poszukiwać informacji w skali całego kraju). Przy jej pomocy chce znaleźć informacje na temat wszystkich firm zajmujących się pozycjonowaniem stron w ściśle określonej lokalizacji. W tym konkretnym przypadku lokalizacją tą będzie miasto Gdańsk oraz jego okolice.