Wirtualne biuro to miejsce w którym można zarejestrować prowadzoną przez siebie firmę. Uzyskuje się w ten sposób adres do korespondencji, który rejestrowany jest sąd oraz przekazywany potencjalnym kontrahentom jako siedziba firmy. Najczęściej taka forma wykorzystywana jest przez osoby pracujące zdalnie, które z różnych względów nie mogą założyć działalności gospodarczej u siebie w mieszkaniu. W ramach umowy z wirtualnym biurem można uzyskać obsługę korespondencji przychodzącej do firmy. Możliwy jest między innymi skan dokumentów i wysyłanie ich na adres mailowy klienta lub przesyłanie listów na wskazany adres. Wynajęcie prestiżowego adresu w centrum miasta ma także znaczenie wizerunkowe. Dodaje wiarygodności nowo założonej firmie – nie każdy bowiem orientuje się, że wskazany adres funkcjonuje tylko dla celów rejestracyjnych. Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie słyszał o takiej usłudze, a obecnie jest ona bardzo popularna. Wirtualne biura coraz częściej otwierane są w mniejszych miejscowościach.