Interwały w domu – dobre ćwiczenia na zimę
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Zima sprzyja ogólnemu rozleniwieniu i zaprzestaniu jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Brzydka i zniechęcająca pogoda, wczesne wieczory i brak słońca powoduje uczucie zmęczenia i zniechęcenia.Dla większości sama myśl o wyjściu na dwór, żeby pobiegać albo pojeździć na rowerze, wydaje się odstręczająca i absurdalna. Sport staje się letnim wspomnieniem, a ciała zaczynają obrastać w tłuszczyk, tracąc lekkość i sprężystość.

Istnieje jednak dobry sposób na zachowanie wysportowanej sylwetki i dobrej kondycji fizycznej przez cały okres zimowy, bez konieczności wychodzenia na dwór. Są to krótko trwające ćwiczenia wytrzymałościowe, składające się z kilku sesji, które rozkręcają metabolizm i poprawiają wytrzymałość i wydolność fizyczną. Wystarczy wykonywać przez 20 minut dziennie, cztery ćwiczenia typu przysiady, pajacyki, czy pompki w sesjach po 4,5 minuty z pół minutowa przerwą w marszu, a efekty będą zaskakujące.
Nie trzeba rezygnować zimą z uprawiania sportu, spokojnie w domowym zaciszu można dbać o swoją kondycję i sylwetkę, poświęcając na to bardzo niewiele czasu.