Reklama dźwignią handlu – to zdanie w dzisiejszych czasach nabiera z pewnością szczególnego znaczenia. Żyjemy w kulturze obrazkowej, jak to się czasem określa. Zewsząd otaczają nas obrazy, które mają nas skłonić do kupna produktów i usług. Nic dziwnego, że w takich czasach zarówno fotografia reklamowa, jak i filmy reklamowe atakują nas praktycznie z każdej strony.

W dobie internetu i telewizji rola zdjęć reklamowych stale wzrasta. Internet stał się medium, w którym przekaz wizualny stał się co najmniej równie ważny (jeśli nie ważniejszy) od treści i zawartości tekstowej. Nic dziwnego, że wraz ze zwiększaniem się wydatków na reklamę w internecie, rośnie również zapotrzebowanie na przygotowywanie odpowiedniej jakości materiałów reklamowych, w tym oczywiście również i zdjęć.

Obraz znaczy więcej niż 1000 słów, dlatego i reklama w internecie stała się przede wszystkim reklamą wizualną. Profesjonalnie obrobione i przystosowane do potrzeb marketingu internetowego zdjęcia są dziś jednym z najważniejszych narzędzi wspomagających sprzedaż w internecie. W dobie mediów społecznościowych, w których obraz ma ogromne znaczenie, nie powinno to zresztą nikogo dziwić.